• 1401/11/08 - 11:51
  • تعداد بازدید : 363
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس اداره دامپزشکی مسجد سلیمان :

از برخورد با عاملان کشتار غیرمجاز دام در منطقه هفت شهیدان مسجد سلیمان خبر داد.

هوشنگ شرفی: کشتار و عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی فرآورده های خام دامی یقینا تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی محسوب می گردد و برابر قوانین همواره با افراد متخلف به ‌شدت برخورد خواهد شد .

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی استان خوزستان، هوشنگ شرفی اظهار داشت: اکیپ مبارزه با کشتار غیرمجاز دام شهرستان متشکل از دامپزشکی، محیط زیست و نیروی انتظامی در مسیر جاده اصلی با عاملان کشتار غیرمجاز دام برخورد کردند.

شرفی تصریح کرد: پیرو جلسات برگزار شده در سطح شهرستان در خصوص مخاطرات کشتار غیر مجاز جاده ایی، ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی، پلیس انتظامی منطقه و اداره محیط زیست شهرستان مسجد سلیمان ابزار و ادوات عاملان کشتار غیرمجاز جمع‌آوری و متخلفین به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

وی کشتار غیرمجاز دام را عاملی برای تهدید سلامت مردم دانست و گفت: صحت و سلامت این دام‌ها مورد تایید نیست و ذبح دام‌ها به‌صورت کاملا غیربهداشتی صورت می‌گیرد.

شرفی در ادامه گفت:  کشتار و عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی فرآورده های خام دامی یقینا تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی محسوب می گردد و دامپزشکی با تمام توان در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی، اقداماتی را برای برخورد جدی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده ای دام ها در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس اداره دامپزشکی مسجد سلیمان از آحاد مردم خواست که به‌منظور حفظ سلامت خود از خرید و مصرف گوشت کشتار کنار جاده‌ها جدا خودداری کنند.

هوشنگ شرفی خاطرنشان کرد: مردم فرآورده خام دامی موردنیاز خود را حتما از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و با عملی کردن پیام‌های بهداشتی دامپزشکی سلامت خود را تضمین کنند.

وی گفت: کشتار غیرمجاز دام تخلف است و برابر قوانین همواره با افراد متخلف به ‌شدت برخورد خواهد شد .

  • گروه خبری : اخبار شهرستان مسجد سلیمان
  • کد خبر : 296682
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید