• 1402/12/27 - 15:05
  • تعداد بازدید : 49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تشکیل 11 پرونده قضایی برای متخلفین بهداشتی در حوزه دامپزشکی در شهرستان گتوند

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند گفت: 11 پرونده قضایی برای متخلفین بهداشتی در حوزه دامپزشکی در شهرستان گتوند تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، هادی احمد فخرالدین سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند با بیان اینکه کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی در سطح شهرستان گتوند انجام می‌شود، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 850 مورد بازرسی بهداشتی از واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورهای خام دامی،مراکز طبخ و رستوران ها صورت پذیرفته است که در همین راستا 7 مورد محموله فرآورده مواد پروتئینی خام دامی مشکوک ضبط نمونه برداری و به آزمایشگاه  مرجع دامپزشکی استان ارسال شد.

هادی احمدفخرالدین ادامه داد: در این رابطه 11 پرونده قضایی در زمینه رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی و کشتار غیر مجاز دام تشکیل و به مراجع قضایی و تعزیراتی ارجاع گردید.

 وی با بیان اینکه  7 مورد احکام قضایی برای متخلفین بهداشتی فرآورده های خام دامی صادر گردیده است بیان نمود: بیش از 500 کیلوگرم  انواع فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی از سطح کشتارگاه، مراکز عرضه، نگهداری، فروش و سردخانه ها جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند اضافه کرد: در کشتارگاه دام شهرداری شهرستان تعداد 3718 راس دام سبک و بیش از 600 راس دام سنگین تحت نظارت های بهداشتی و شرعی بازرسین کشتار شده است.

وی در پایان از مردم خواست: مواد پروتئینی مصرفی خود را شامل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی را که دارای مهر دامپزشکی و برچسب معتبر شامل تاریخ تولید انقضا، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی محصول است، خریداری کنند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان گتوند
  • کد خبر : 316659
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید