• 1402/10/05 - 12:36
  • تعداد بازدید : 126
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رصد و پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان گتوند

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند: رصد و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، به صورت مستمر در سطح این شهرستان در حال انجام می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، هادی احمد فخرالدین سرپرست اداره دامپزشکی گتوند با اعلام این خبر گفت: رصد و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، به صورت مستمر در سطح واحدهای پرورش طیور صنعتی، روستایی و حیات وحش شهرستان در حال انجام می باشد.  .

هادی احمدفخرالدین در ادامه اظهار داشت: از آنجائیکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری واگیر دار تنفسی ویروسی با انتشار سریع و تلفات ناگهانی در پرندگان می باشد و امکان درمان بیماری نیز وجود ندارد و پرندگان مهاجر به عنوان مخزن اصلی بیماری در جهان مطرح هستند.

وی همچنین گفت: خوشبختانه تا کنون گزارشی از وجود این بیماری در شهرستان گتوند گزارش نشده است.

فخرالدین با اشاره به رعایت توصیه های دامپزشکی افزود: جلوگیری از ورود پرندگان وحشی به محل نگهداری طیور بومی ، رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی و ضدعفونی محل و تجهیزات در مرغداری‌ها، جلوگیری از ورود حیوانات به عنوان ناقل مکانیکی به محل های پرورش مهم‌ترین راهکار پیشگیری از این ویروس است.

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند در پایان یادآور شد : خودداری از شکار و نگهداری پرندگان مهاجر و آبزی، عدم تهیه گوشت مرغ از مراکز غیرمجاز و عرضه کنندگان دوره گرد و خرید گوشت مرغ مصرفی به صورت بسته بندی بهداشتی از مراکز مجاز مهم‌ترین توصیه به شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان گتوند
  • کد خبر : 312559
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید