• 1402/12/14 - 11:57
  • تعداد بازدید : 116
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رفع نواقص بهداشتی کشتارگاه سنتی دام شهرداری شهرستان گتوند

هادی احمدفخرالدین سرپرست اداره دامپزشکی گتوند: با پیگیری های مستمر انجام شده رفع نواقص کشتارگاه دام شهرستان گتوند با سرعت در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، سید هادی احمد فخرالدین با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت نظارت شرعی و بهداشتی بر فرآورده های خام دامی استحصالی در کشتارگاه های دام  رفع نواقص بهداشتی کشتارگاه دام این شهرستان در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

 احمدفخرالدین با اشاره با ایجاد سالن کشتار جدید در کشتارگاه دام شهرستان افزود: در این سالن جدید کشتار دام احداثی شامل تجهیز سالن جدید کشتار با ظرفیت مناسب، احداث سردخانه بالای صفر، تصفیه فاضلاب و ریلینگ هوایی و ... پیش بینی گردیده است .

وی هم چنین گفت: با توجه به اینکه گوشت قرمز یکی از منابع مهم تأمین پروتئین است به همین دلیل شرایط کشتار، بازرسی های بهداشتی قبل و بعد از کشتار و همچنین عرضه بهداشتی آن تحت نظارت دامپزشکی دارای اهمیت بالایی می باشد .

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند با بیان اینکه حفظ بهداشت جوامع و پیشگیری از بروز بیماری‌های گوناگون از مزایای کشتار دام در کشتارگاه‌ها است، افزود: اگر کشتارهای خارج از نظارت سازمان دامپزشکی و در محل‌های خارج از کشتارگاه انجام شود، می‌تواند عاملی برای انتقال و گسترش بیماری‌های مشترک میان انسان و دام شود.

وی همچنین افزود: با رفع نواقص موجود و انجام اقدامات صورت گرفته امکان معاینه و بازرسی دام زنده کشتاری و لاشه در مراحل پیش از کشتار و بعد از کشتار برای بازرسان بهداشتی دامپزشکی میسر می گردد و به این ترتیب معاینه و بازرسی کامل لاشه حاصل از کشتار از نظر انواع آلودگی‌های باکتریایی، ویروسی و انگلی برای بازرسان بهداشتی دامپزشکی امکان پذیرتر می شود.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان گتوند
  • کد خبر : 315932
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید