• 1402/12/16 - 18:36
  • تعداد بازدید : 96
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اتمام عملیات بیماری یابی بیماری سل در بیش از یک هزار راس دام سنگین شهرستان کارون

رییس اداره دامپزشکی شهرستان کارون طی عملیات تست سل بر روی بیش از یک هزار راس دام سنگین این شهرستان، هیچ مورد مثبت بیماری مشاهده نشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، محمد صالح علیدادی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کارون با اشاره به اهمیت شناسایی بیماری‌های مشترک دام و حیوان بیان کرد: شناسایی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی است.

وی ادامه داد: بیماری سل از جمله مهمترین این بیماری‌ها هستند که می توانند از طریق مصرف فرآورده های لبنی غیر پاستوریزه و آلوده مصرف کنندگان را درگیر کند و موجب آلودگی جمعیت دامی و گله ها شوند.

علیدادی همچنین گفت یکی از راه‌های مبارزه با سل گاوی شناسایی از طریق انجام تست و حذف و کشتار دام است.

رئیس اداره دامپزشکی کارون از اتمام  طرح تست سل در سطح دامداری های شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از ابتدای سال بیش یک هزار راس دام سنگین شامل گاو و گوساله به صورت رایگان تحت پوشش تست سل توسط اکیپ های دامپزشکی قرار گرفتند.

علیدادی در پایان گفت: از دامداران خواستاریم با واکسیناسیون به موقع دام‌ها، همچنین با انجام تست غربالگری، شناسایی و حذف دام‌های مبتلا، ضدعفونی کردن مرتب جایگاه دام و کنترل جوندگان در محیط دامداری از بروز این بیماری جلوگیری کنند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان کارون
  • کد خبر : 316028
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید