• 1402/01/07 - 12:47
  • تعداد بازدید : 278
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
صدور 3 هزار فقره گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل توسط دامپزشکی شهرستان کارون

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کارون از صدور بیش 3 هزار فقره گواهی بهداشتی قرنطینه ای جهت صاردات ماهی تازه به مقصد کشور عراق در سال 1401 خبر داد.

نظارت و قرنطینه بهداشتی دامپزشکی بر صادرات 15 هزار تن آبزیان پرورشی شامل کپور نقره ای، معمولی و سر گنده، آمور، قزل­ آلا و قزل­ آلا رنگین کمان به کشور عراق انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، محمد صالح علیدادی رئیس اداره دامپزشکی کارون اظهار کرد: این میزان نظارت و قرنطینه بهداشتی دامپزشکی بر صادرات 15 هزار تن آبزیان پرورشی شامل کپور نقره ای، معمولی و سر گنده، آمور، قزل­ آلا و قزل­ آلا رنگین کمان به کشور عراق انجام شده است.

وی با اعلام این که شهرستان کارون به عنوان بزرگترین تولیدکننده بزرگترین تولیدکننده ماهیان پرورشی گرم آبی در استان شناخته می‌شود، گفت: در این راستا، کارشناسان واحد بهداشت و نظارت این شهرستان در تمامی مراحل حضور مستمر داشته و بیش از 200 مورد بازدید بهداشتی در حین تولید، پرورش و صید صورت گرفته است.

علیدادی در ادامه بیان کرد، پس از تأیید بهداشتی توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی شهرستان برای هر محموله، گواهی بهداشتی بین المللی مجزا برای کشور مقصد صادر میگردد.

وی در پایان  از مهمترین عوامل پایدار ماندن صادرات یک فرآورده خام دامی از قبیل ماهی تازه، را ارتقای شاخص های کیفی و بهداشتی آن دانست که با تلاش عوامل اجرایی دامپزشکی در این زمینه، خوشبختانه این مهم محقق شده است.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان کارون
  • کد خبر : 299016
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید