• 1403/01/27 - 12:33
  • تعداد بازدید : 63
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی توسط دامپزشکی استان خوزستان

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از 13 هزار بازدید بهداشتی صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در زمان اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از ۱۹ اسفند ماه سال 1402 لغایت 21 فروردین ماه 1403 13 هزار بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان صورت گرفته است.

عسکری فرد افزود: در این بازدید‌های بهداشتی بالغ بر 10 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک توسط کارشناسان بهداشتی استان ضبط گردید که از این مقدار بیش از 7 هزار کیلوگرم، برابر دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی حذف گردید.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان در ادامه گفت: در این بازه زمانی بیش از 1300 تن گوشت قرمز و حدود 9500 تن گوشت مرغ کشتار روز در کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان تولید و وارد بازار مصرف گردید.

ناصر عسکری فرد با اشاره به پلمب 7 واحد عرضه فرآورده خام دامی متخلف در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی گفت: این واحد‌های متخلف بهداشتی با حکم مراجع قضایی استان پلمب گردیدند.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان تاکید کرد: هم استانی‌های گرامی در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند خریداری نمایند و از خرید هرگونه گوشت و لاشه‌هایی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند اکیدا خودداری کنند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 317777
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه