• 1402/06/19 - 13:07
  • تعداد بازدید : 199
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرکل دامپزشکی خوزستان،

انجام بیش از570 مورد بازدید و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مواکب مستقر در مرزهای شلمچه و چذابه در اربعین 1402

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اعلام این خبراظهار کرد: به منظور افزایش و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی مصرفی مواکب، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی خوزستان با حضور ۴۵ کارشناس بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته در مرزهای چذابه و شلمچه به مدت 18 روز انجام پذیرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به اینکه بالغ بر 570 مورد بازدید و نظارت بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی از مواکب انجام گردید، افزود: از ظرفیت‌های نظارتی بهداشتی دامپزشکی سایر شهرستان‌های استان نیز برای ایام اربعین در پایانه شلمچه و چذابه استفاده گردید.

ناصر عسکری فرد ادامه داد: از اهداف مهم اجرای این طرح، انجام نظارت به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تامین سلامت و امنیت غذایی زائران اربعین حسینی بوده است که در همین بازه زمانی  انبار ها و سردخانه های مواکب شناسایی و از سوی بازرسین بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان هم چنین بیان نمود، در راستای آموزش، آگاهی بخشی و ابلاغ ضوابط بهداشتی در مواکب و نیز رعایت اصول قرنطینه امنیت زیستی در مرزهای خروجی استان توسط زائرین، دامپزشکی استان نسبت به نصب بیش از 2 هزار پوستر اطلاعیه بهداشتی و بنر در ایام اربعین سالجاری اقدام نمود.

وی در پایان گفت، حفظ بهداشت و سلامت محصولات خام دامی مورد استفاده در مواکب و غذای زوار اربعین امام حسین (ع) از اولویت های مهم اداره کل دامپزشکی استان خوزستان بوده و با اعمال نظارت های بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی،بیش از 1400 کیلوگرم فرآورده های خام دامی مشکوک ضبط و تعیین تکلیف گردید.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 307444
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه