• 1400/01/16 - 11:08
  • تعداد بازدید : 279
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عملکرد اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل بر عرضه فرآورده های خام دامی ویژه نوروز سال 1400

بیش از پنچ هزار نوبت بازدید و نظارت از مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها و... در ایام تعطیلات نوروز در استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان ، دکتر عبدالله محمد حسنی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی  گفت:  طرح تشدید نظارت و کنترل بر عرضه فرآورده های خام دامی ویژه نوروز سال 1400 از مورخه 1399/12/25 لغایت 1400/01/15  در سطح استان خوزستان به اجرا درآمد.

عبدالله محمد حسنی افزود: دامپزشکی در سلامت مردم، نقش مهم و حساسی داشته و توجه به این امر مهم، ضریب امنیت و سلامت فرآورده های خام دامی  که بیشترین سهم در تامین سبد مصرفی مواد پروتئینی مردم را دارد ، افزایش می دهد  و بی توجهی به این موضوع  باعث بروز بیماری های مسری و خطرناک بین شهروندان خواهد شد.

 وی گفت : در همین راستای 5748  نوبت بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها و... در ایام نوروز توسط بازرسین بهداشتی این اداره کل انجام گردیده است که در نیتجه این نظارت ها تعداد 48  موارد برخورد با خودروهای عرضه کننده فرآورده های خام دامی به صورت غیر مجاز شده و  مقدار 6079  کیلوگرم فرآورده های خام دامی فاسد و غیربهداشتی ضبط و طی مراحل قانونی معدوم سازی گردید.

 محمد حسنی در ادامه گفت: این طرح از 25 اسفند ماه سال 1399 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا  به بهترین نحو ممکن و فراگیرتر از سالهای گذشته و با مشارکت 198 نفر از کارشناسان دامپزشکی در قالب 45 اکیپ ثابت و سیار در دو نوبت کاری صبح و عصر آغاز و تا پایان تعطیلات عید در سطح استان ادامه داشت.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 272812
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه