• 1397/05/15 - 12:00
  • تعداد بازدید : 215
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نظارت بر واردات نهاده های خوراک دام و طیور در بندر امام خمینی(ره)

مدیر کل دامپزشکی خوزستان از نظارت بر واردات 632 میلیون و 93 هزار و 435 کیلوگرم نهاده های دامی از طریق گمرک مجتمع بندری امام خمینی(ره) خبر داد.

دکتر مصطفی کنارکوهی ، با اشاره به اینکه ساماندهی و نظارت کیفی و بهداشتی بر تولید خوراک دام و طیور و صدور مجوز ترخیص کالا بر واردات نهاده های دامی جهت مصرف در مراکز پرورش و صدور مجوز بر ترانزیت فرآورده های خام دامی از وظایف مهم دامپزشکی است، اظهار کرد: در تیرماه امسال 632 میلیون و 93 هزار و 435 کیلوگرم نهاده های دامی از طریق گمرک مجتمع بندری امام خمینی(ره) وارد کشور شده است که این میزان نهاده های دامی شامل سویا، ذرت، کنجاله سویا و ... بوده و از کشورهای برزیل، اوکراین، هند و آرژانتین به این مجتمع بندری وارد شده اند.



وی عنوان کرد: کلیه اقدامات بهداشتی قرنطینه ای این محموله ها شامل بازرسی ارگانولپتیکی و انجام آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی، از زمان تخلیه از کشتی تا بارگیری به کامیون حمل نهاده‌های دامی تحت نظارت بهداشتی کارشناسان این اداره کل جهت خوراک دام، طیور و آبزیان به سراسر کشور به صورت شبانه روزی انجام می‌پذیرد.



کنارکوهی گفت: خوراک دام می تواند بهداشت دام و سلامت زنجیره غذایی انسان را تحت تاثیر قرار دهد و به این جهت خوراک سالم دام، تامین کننده بهداشت دام و غذای سالم بوده و در نهایت تضمین کننده سلامت انسان محسوب می شود.


  • گروه خبری : اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 51283
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه