• 1402/09/01 - 12:45
  • تعداد بازدید : 182
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز واکسیناسیون رایگان سراسری علیه بیماری لمپی اسکین در جمعیت دام سنگین خوزستان

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی استان، در این واکسیناسیون سراسری 350هزار راس دام سنگین ( شامل گاومیش، گاو و گوساله ) در این طرح علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، محمد آنتیک چی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی استان با اعلام این خبر گفت: واکسیناسیون دام‌های سنگین استان علیه بیماری لمپی اسکین با هدف پیشگیری و کنترل این بیماری از اول آذر ماه سالجاری آغاز و به مدت 60 روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پیش بینی می شود در این واکسیناسیون سراسری 350 هزار راس دام سنگین ( شامل گاومیش، گاو و گوساله ) در این طرح علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شوند.

آنتیک چی خاطرنشان کرد: لمپی اسکین از جمله بیماری‌های ویروسی در دام سنگین (گاو و گوساله) است که با تشکیل ندول های جلدی در سطح بدن دام مشخص می شود و می تواند خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری وارد کند.

وی همچنین افزود:  انتقال بیماری لمپی اسکین بیشتر از طریق حشرات ناقل رخ میدهد و با توجه به بروز این بیماری در فصول بهار و تابستان که فصل فعالیت حشرات و بندپایان است ، واکسیناسیون قبل از شروع فصول مذکور ضروری می باشد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خوزستان خاطر نشان کرد واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی، سم پاشی به صورت مرتب و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری از جمله مهم ترین راه‌های پیشگیری از بیماری لمپی اسکین است.

وی از دامداران خواست در صورت بروز بیماری لمپی اسکین در واحدهای دامداری، نسبت به قرنطینه کردن دام اقدام کنند.

شایان ذکر است یماری پوستی لمپی‌اسکین، بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و تنها جمعیت دامی گاومیش، گاو و گوساله درگیر این بیماری می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,رویداد ها,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 310937
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه