• 1402/03/13 - 13:38
  • تعداد بازدید : 293
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
اردوی جهادی دامپزشکی خوزستان در مناطق محروم شهرستان دزپارت برگزار شد.

بالغ بر 13 هزار رأس دام سبک بر علیه بیماری های دامی در اردوی جهادی شهرستان دزپارت واکسینه شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان،  دکتر محمد آنتیک چی در خصوص اجرای این اردوی جهادی اظهار داشت: رزمایش اردوی جهادی دامپزشکی با موضوع واکسیناسیون دام‌های سبک بر علیه بیماری آبله و بروسلوز در سه منطقه محروم شامل تل زیر، دشت ها، جوسر و اولند شهرستان دزپارت برگزار شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان اضافه کرد: در این اردوی جهادی اکیپ‌های واکسیناسیون از شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزپارت، کارشناسان دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی استان، بخش خصوصی و سپاه شهرستان به مدت ۲ روز کاری علاوه بر واکسیناسیون دام‌های سبک جهت پیشگیری از بروز بیماری آبله و بروسلوز، واکسیناسیون سگ‌های صاحب دار را بر علیه بیماری خطرناک قابل انتقال از حیوان به انسان (هاری) نیز در دستور کار قرار دادند.

وی همچنین با اشاره به صعب العبور بودن منطقه گفت: خدمات ارائه شده به عشایر مستقر شامل واکسیناسیون دام، آموزش و ترویج، تشخیص و درمان بیماری‌های دامی و سمپاشی علیه انگل‌های خارجی دامی از عمده فعالیت ها در این رزمایش بود.

آنتیک چی افزود: در این اردو که با همکاری فرمانداری،سپاه، منابع طبیعی، محیط زیست، کمیته امداد و جهاد شهرستان برگزار شد، بالغ بر 13 هزار رأس دام سبک بر علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 302688
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه