• 1401/06/19 - 14:46
  • تعداد بازدید : 419
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری شورای مدیران دامپزشکی استان خوزستان

سومین شورای مدیران دامپزشکی استان با محوریت مباحث فنی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، سومین جلسه استانی شورای مدیران با محوریت مباحث فنی و تحصصی  با حضور مدیر کل، معاون سلامت، روسای ادارات ستادی و مدیران شهرستانی بصورت وبیناری در سالن جلسات دامپزشکی استان خوزستان برگزار گردید.

در ابتدا شروع جلسه دکتر مصطفی کنار کوهی مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه این جلسه در خصوص موضوعات جلسه مورخ 1401/06/16 شورای مدیران کل استانی با حضور معاون محترم وزیر و ریاست سازمان دامپزشکی کشور می باشدگفت: با توجه به تاکیدات معاون محترم وزیر و ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور در خصوص جلوگیری از کشتار غیر مجاز در سطح ملی و استانی تمامی روسای ادارات موظف هستند مطابق با شیوه نامه ارسالی با جدیت تمام بطور روزانه و با بکارگیری ظرفیت های موجود در سطح شهرستان ها نسبت به این امر اقدام نمایند.

کنارکوهی در ادامه با اشاره به برنامه زمانبندی واکسیناسیون دامهای استان بر اساس زمانبندی اعلامی سازمان دامپزشکی کشور بیان نمود: در این خصوص می بایست از حداکثر توان اکیپ های بخش دولتی و خصوصی بهره گیری شود بطوریکه مراکز مایه کوبی بخش خصوصی فعال در سطح استان را در قالب خرید خدمت جهت واکسینه نمودن دامها اقدام گردد.

وی همچنین با نزدیک شدن به زمان کوچ عشایر به استان خوزستان تاکید کرد که مدیران شهرستانی نسبت به مکاتبه فوری با ادارات امور عشایر مستقر در شهرستانها جهت مشخص شدن محل دقیق اسکان عشایر و تاریخ ورود و خروج از شهرستان به جهت ارائه خدمات رایگان دامپزشکی اقدام گردد.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به فعال شدن جهاد دامپزشکی و قرارگاه محومیت زدایی در سطح کشور و بالطبع آن در استان خوزستان، خواستار هماهنگی های بیشتر بین بخشی در این خصوص جهت ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار و محروم استان شد و همچنین نسبت به تربیت افراد بهداشت یار در تمامی مناطق استان به همکاری ادارات آموزش،ترویج و فنی مرتبط جهت بالا بردن آگاهی جامعه هدف اقدام شود.

کنار کوهی در ادامه با بیان اهمیت هویت گذاری دامها از طریق مدیریت های جهاد کشاورزی در سطح استان افزود: تمامی بازرسین بهداشتی مستقر در کشتارگاههای دام استان موظف هستند بعد از کشتار دام نسبت به حذف پلاک دام کشتار شده در سامانه دامپزشکی اقدام نمایند.

مصطفی کنار کوهی با توجه به اهمیت بیماریهای طیور بخصوص بیماری آنگارا در مزارع مرغ مادر، تخمگذار و بوقلمون نسبت به کنترل، پیشگیری و رعایت اصول بیوسکیورتی به عنوان صد اول مقابله با بیماری می بایست در اولویت کاری قرار گیرد که در همین راستا عقیم سازی کود مرغی که از سالیان قبل در سطح استان در حال انجام بوده با نظارت بیشتر اهتمام ورزند.

وی همچنین گفت: در خصوص اعلام کانون و حذف گله طیور و زمان شروع قرنطینه بایستی تمامی موارد ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی استان بدون هیچ گونه ملاحظه ایی عمل گردد و خارج از آن به هیچ عنوان نباید تصمیم گیری شود.

  کنار کوهی با توجه به اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی احاد مردم در جامعه در خصوص فعالیت های دامپزشکی استان عنوان نمود، تمامی ادارات ستادی و شهرستانی موظف هستند انعکاس فعالیت های خود را بصورت مکتوب به روابط عمومی  اعلام نمایند.

 

در ادامه معاون سلامت دامپزشکی استان با تاکید و محور قرار دادن برنامه های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص جلوگیری از کشتار غیرمجاز، بهداشت و مدیریت بیماریهای دام و طیور، موضوع پژوهش، آموزش و ترویج، تربیت بهداشت یار در روستاها و عشایر و بحث هویت گذاری دام راهکارهای فنی و تخصصی را بیان نمود.

بعد از سخنان معاون سلامت و در ادامه روسای ادارات فنی ستادی و شهرستانهای تابعه به بیان دیدگاههای خود پرداخته و در نهایت جلسه با 16 مصوبه فنی عملیاتی به پایان رسید.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 290284
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه