• 1402/02/10 - 15:07
  • تعداد بازدید : 278
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان:

بیش از 17 هزار مورد بازرسی بهداشتی در طی 53 روز طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی خوزستان

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: بالغ بر 26 هزار کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی مشکوک در 53 روز اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان ضبط شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، دکتر عسکری فرد  افزود: این فرآوردهای خام دامی در جریان 17هزار مورد بازرسی از مراکز تحت نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان ضبط موقت،و نمونه‌برداری‌ شده و نمونه های اخذ شده برای تعیین تکلیف این فرآورده‌ها به آزمایشگاه ارسال گردید.

وی بیان کرد: بیش از 7 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم در این مدت از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان خاطرنشان کرد: در طی این 53 روز 10 واحد عرضه فرآورده خام دامی به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی نگهداری و عرضه با حکم قضایی در سطح استان پلمب گردید.

عسکری فرد گفت: بالغ بر 93 هزار راس دام و سبک تحت نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در کشتارگاه‌های خوزستان کشتار و 2500 تن گوشت قرمز از کشتار این دام‌ها استحصال و وارد بازار مصرف گردید .

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به ضبط تعداد 79 راس لاشه دام سبک و سنگین بیمار در کشتاگاههای تحت پوشش عنوان کرد: دو هزار و 973 کیلوگرم گوشت و آلایش خوراکی در این مدت به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های این استان ضبط، معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

عسکری فرد از تولید 9200 تن گوشت مرغ در طی 53 روز اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان خوزستان خبرداد و گفت: این میزان گوشت از کشتار بیش از 52 میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی استان استحصال شد.

وی به تعداد 17 هزار و 267 قطعه طیور ضبطی در کشتارگاه‌های طیور استان اشاره کرد و ادامه داد: 28 هزار و 525 کیلوگرم لاشه طیور در این مدت به دلیل ضایعات مرضی در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان اضافه کرد: طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان نظارت بر فرآوردهای خام دامی  از روز شنبه ۱۳ اسفندماه 1401 در این استان آغاز گردید و 5 ام اردیبهشت ماه 1402 پایان یافت که در این طرح 48 اکیپ متشکل از ۸۴ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان و 40 نفر از ناظرین شرعی بر کشتار دام و طیور  در حال فعالیت بودند.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت کنند و هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره‌کل دامپزشکی برای پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 300776
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه