• 1401/12/23 - 13:15
  • تعداد بازدید : 615
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
طرح جدید لیبل گذاری لاشه های گوشت استحصالی در کشتارگاه های دام خوزستان

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان از اجرای طرح جدید لیبل گذاری لاشه های گوشت استحصالی در کشتارگاه های این استان در راستای توسعه خدمات به شهروندان خبر داد.

لیبل های زرد نشان دام ماده کشتار شده، لیبل آبی نشان دام نر کشتار شده است و هم چنین رنگ حاشیه سفید در لیبل ها نشان دهنده کشتاردام در کشتارگاه سنتی و رنگ حاشیه سبز نشان دهنده کشتار دام در کشتارگاه صنعتی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، عبداله محمدحسنی با اعلام این خبر افزود: در قالب این طرح و با اضافه شدن خدمات جدید شهروندان خوزستانی می توانند گوشت عرضه شده را براساس ذائقه مصرف تهیه کرده و استفاده کنند.

وی با اشاره به خدمات جدید ارائه شده در این طرح یادآور شد: در لیبل­های قبلی تنها کد کشتارگاه، کد پروانه بهداشتی دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری ثبت می شد، اما در لیبلهای جدید آیتم های جدیدی با عنوان نوع و جنس دام نیز لحاظ و اضافه شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان تصریح کرد: این طرح علاوه بر تاکید بر نظارت بهداشتی دامپزشکی، موجب تفکیک کیفیت لاشه های مختلف شده و موجب خواهد شد که شهروندان گوشت قرمز مورد نیاز خود را براساس ذائقه مصرف شناسایی و خریداری کنند.

وی با بیان اینکه این لیبل ها بر روی ران و سردست لاشه های کشتار شده الصاق می شود، یادآور شد: ممهور بودن لاشه به مهر دامپزشکی نشانه کشتار بهداشتی در کشتارگاه ها بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد حسنی در پایان یاد آور شد، لیبل های زرد نشان دام ماده کشتار شده، لیبل آبی نشان دام نر کشتار شده است و هم چنین رنگ حاشیه سفید در لیبل ها نشان دهنده کشتاردام در کشتارگاه سنتی و رنگ حاشیه سبز نشان دهنده کشتار دام در کشتارگاه صنعتی است.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,انتصابات,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 298550
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه