• 1402/07/01 - 16:38
  • تعداد بازدید : 166
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
برگزاری ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان خوزستان

ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان خوزستان به ریاست مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان،خوشبختانه در طی ۲ سال اخیر استان خوزستان از لحاظ بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جز استان های پاک کشور بوده که این امر نشان دهنده برنامه های پایش و مراقبت های فعال بیماری و نظارت های مستمر اداره کل دامپزشکی خوزستان در سطح استان می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، اولین جلسه ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به ریاست مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان و با حضور مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان و مسئولین سایر دستگاههای اجرایی مرتبط، در محل معاونت سیاسی، اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان در این جلسه در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: با شروع مهاجرت پرندگان مهاجر و آزاد، از اقصی نقاط جهان و ایران به زیستگاه های زمستانی این استان و فراهم شدن شرایط بروز بیماری، بایستی اقدامات کنترل قرنطینه ای و پیشگیری از بیماری تشدید گردد.

وی همچنین با اشاره به این موضوع که استان خوزستان با دارا بودن تعداد زیادی تالاب ها و زیستگاههای بین المللی، پذیرای شمار زیادی از  پرندگان آزاد پرواز می باشد بیان کرد، این وضعیت اقلیمی، شرایط را برای بروز و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که یک بیماری بسیار حاد در طیور بوده و علاوه بر تلفات بالا در طیور، می تواند مخاطرات بهداشت انسانی نیز داشته باشد را مهیا نماید.

در ادامه ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به این موضوع که این بیماری در ابعاد اقتصادی و بهداشت عمومی جامعه انسانی می تواند خسارات زیادی را به جامعه تحمیل نماید گفت: در بعد انسانی  به دلیل احتمال نوترکیب شدن ویروس، امکان سرایت از انسان به انسان را دارد و باعث ایجاد مرگ و میر در جمعیت انسانی گردد.

عسکری فرد همچنین گفت: خوشبختانه در طی 2 سال اخیر استان خوزستان از لحاظ بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جز استان های پاک کشور بوده که این امر نشان دهنده برنامه های پایش و مراقبت های فعال بیماری و نظارت های مستمر اداره کل دامپزشکی خوزستان در سطح استان می باشد

 وی با بیان اینکه  ویروس با گذشت زمان و جهش ژنتیکی میتوانند رفتار متفاوت تری نسبت به گذشته از خود بروز دهد عنوان نمود: رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی از راهکارهای مقابله با شیوع احتمالی است.

عسکری فرد افزود: باید هر زمان که کانونی از این بیماری مشاهده و تایید گردید، اعضای ستاد بتوانند این آمادگی را داشته باشند که به صورت هماهنگ و ضربتی عمل کرده و ضمن کنترل بیماری، خسارات ناشی از آن را به حداقل برسانند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 307839
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه