• 1401/11/26 - 08:13
  • تعداد بازدید : 487
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دیدار سرپرست اداره کل دامپزشکی خوزستان با نماینده ولی فقیه در استان

سرپرست دامپزشکی استان خوزستان بهمراه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه اهواز دیدار و گفت و گو کردند.

سرپرست دامپزشکی استان امروز دامپزشکی‌ متولی حفظ و حراست از سرمایه دامی و تضمین کننده سلامت، حلیت و بهداشتی بودن فرآورده های خام دامی می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  دامپزشکی استان خوزستان،‌ سرپرست دامپزشکی استان خوزستان بهمراه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه اهواز دیدار و گفت و گو کردند.

دکتر ناصر عسکری فرد سرپرست دامپزشکی استان خوزستان در این دیدار ضمن ارائه گزارش از شرح وظایف و حوزه های عملکردی دامپزشکی استان گفت : امروز دامپزشکی‌ متولی حفظ و حراست از سرمایه دامی و تضمین کننده سلامت،  حلیت و بهداشتی بودن فرآورده های خام دامی می باشد و تلاش میشود با اجرای دقیق قوانین توسط ناظرین بهداشتی و شرعی، مصرف کنندگان از سلامت و حلیت فرآورده های خام دامی مصرفی اطمینان داشته باشند.

ناصر عسکری فرد با بیان اینکه دامپزشکی استان نقش مهمی همچون کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان ایفا می‌کند، گفت: تشکیلات دامپزشکی به عنوان یک ارگان حاکمیتی مهم در کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی، و بیماریهای مشترک  انسان و حیوان  در  ارتقاء سطح بهداشت جامعه نقش موثری دارد و بخش مهمی از امنیت غذایی جامعه در گرو فعالیت های شبانه روزی دامپزشکان و پرسنل دامپزشکی است.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی و جهاد دامپزشکی در سطح سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان ها در دوره جدید مدیریت سازمان دامپزشکی کشور بیان نمود: در سالجاری در سطح استان خوزستان دو بار عملیات محرومیت زدایی و جهاد دامپزشکی با حضور نیروهای داوطلب جهادی اعم از دامپزشک و پیرا دامپزشک در مناطق صعب العبور و عشایری استان برگزار گردید  و خدمات بهداشتی مورد نیاز دامداران مناطق از قبیل واکسیناسیون و درمان رایگان انجام پذیرفت.

حجت الاسلام بداوی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان هم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان افزودند :

نظارت های ناظرین شرعی ما در تمامی کشتارگاه های دام و طیور به نحو مطلوبی در حال انجام است تا از حلیت مواد غذایی که به دست شهروندان میرسد اطمینان کامل حاصل شود.

در ادامه این دیدار حضرت حجت السلام و المسلمین موسوی فرد نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کلانشهر اهواز ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر کل جدید دامپزشکی استان بر لزوم استفاده از نیروهای متعهد و خدمتگزار برای ارتقا سطح خدمات به دامداران و نیز نظارت موثر بر سلامت و بهداشت فرآوردهای خام دامی تاکید کردند.

ایشان افزودند: انجام نظارت های شرعی بر ذبح از نیازهای مسلم جامعه اسلامی است و لازم است دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی با تمام ظرفیت و توان بر رعایت ذبح شرعی در کشتارگاه های دام  و طیور نظارت داشته باشند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,انتصابات,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 297457
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه