• 1401/12/13 - 08:57
  • تعداد بازدید : 324
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان خوزستان،

طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی خوزستان برای ایام نوروز و ماه رمضان آغاز شد.

سرپرست دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به پیش رو بودن ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: به همین مناسبت دامپزشکی خوزستان طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز مورد نظر را به اجرا در آورده است و به مدت 53 روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، دکتر ناصر عسکری فرد روز شنبه 13 ام اسفند ماه در این خصوص، افزود: اداره کل دامپزشکی استان خوزستان بر اساس ابلاغ و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی، اکیپ های مورد نظر را از روز 13 اسفند تا 5 اردیبهشت ماه سال 1402 و عید فطر فعال کرد.

وی با بیان اینکه این طرح هم برای ایام نوروز بوده و هم در ادامه در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می شود، اظهار داشت: در این طرح 84 نفر از دامپزشکان و کارشناسان  این استان در قالب 48 اکیپ ثابت و سیار شرکت می کنند.

وی در خصوص نحوه فعالیت این اکیپ ها گفت: روزانه در ۲ شیفت کاری بطور تمام وقت، 48 اکیپ در سراسر استان و 6 اکیپ در شهرستان اهواز فعال هستند تا کار نظارت بهداشتی را بر مراکز مورد نظر طرح بصورت مضاعف انجام دهند.

عسکری فرد با اشاره به اینکه با اجرای این طرح درصدد هستیم تا بهداشت و سلامت محصول که در اختیار شهروندان قرار می گیرد را تامین نماییم، افزود: قرار است تا در این طرح 29 واحد بسته بندی و کارخانه فرآوری، 4100 مرکز عرضه و پخت فراورده های خام پروتئینی، 8 کشتارگاه طیور و 23 کشتارگاه دام  مورد بازدید و رصد بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان قرار گیرند.

وی بیان داشت: در کشتارگاه ها علاوه بر بازدید توسط کارشناسان دامپزشکی بخش دولتی دامپزشک و کارشناس کشتارگاه ها نیز مستقر هستند که در کشتارگاه های دام به صورت روزانه و در کشتارگاه های طیور به صورت شبانه فعالیت ها رصد می شود.

سرپرست اداره کل  دامپزشکی استان خوزستان گفت: دامپزشکی استان ضمن بازدید و نظارت بهداشتی بر فعالیت مراکز مورد نظر در صورتیکه با مواردی غیربهداشتی برخورد کند، موضوع را مراکز قضایی ارجاع می دهد تا در این مراجع تصمیم گیری لازم برای برخورد قانونی با آن ها همچون جریمه، پلمب و یا هر گونه برخورد دیگر اعمال شود.

وی در پایان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مانند عرضه گوشت قرمز بدون برچسب شناسنامه لاشه، عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت و ... به شماره 33361353-061 دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی دامپزشکی استان و همچنین سامانه پیامکی 300072001512 اطلاع دهند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 297993
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه