• 1402/04/06 - 11:24
  • تعداد بازدید : 580
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
90 اکیپ دامپزشکی در روز عید قربان ناظر ذبح دام در استان خوزستان هستند.

مدیر کل دامپزشکی استان: 90 اکیپ نظارتی دامپزشکی ثابت و سیار در روز عید قربان، وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی را انجام می دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان در این خصوص افزود: ذبح دام در روز عید قربان امسال در محل های از پیش تعیین شده و  کشتارگاه‌های دام استان انجام می‌شود و ناظران دامپزشکی استان برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت 6 صبح  تا 14 در این محل‌ها مستقر و آماده خدمت رسانی به مردم استان هستند علاوه بر آن، اکیپ های سیار در کل استان برای انجام نظارت های بهداشتی رایگان، آماده اعزام به منازل و محل های در خواستی مردم می باشند.

وی اظهار داشت: 120 نفر کارشناس دامپزشکی و 60 نفر روحانی ناظر بر ذبح شرعی در قالب 90 اکیپ نظارتی ثابت و سیار در روز عید قربان، بازرسی بهداشتی و نظارت شرعی را انجام خواهند داد.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان خاطرنشان کرد، با توجه به بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در چند شهرستان و ابتلای چندین نفر به این بیماری، به شهروندان توصیه نمود، که از خرید دام دارای کنه چسبیده به قسمت های بدون مو و پشم جدا خودداری نمایند و گوشت دام تازه ذبح شده را به مدت 24 ساعت و امعا و احشا آن را به مدت 48 ساعت در یخچال قرار داده و بعد مورد استفاده قرار دهند و از مصرف گوشت و جگر نیم پز جدا خودداری نمایند.

شایان ذکر است هم استانی های عزیز می‌توانند با تماس با شماره 06133361353 داخلی 206 الی 208 خواستار حضور بازرسان بهداشتی و شرعی در محل ذبح باشند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اطلاعیه,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 303932
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه