• 1402/05/03 - 10:36
  • تعداد بازدید : 257
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
93 اکیپ دامپزشکی خوزستان آماده نظارت بر نذورات تاسوعا و عاشورا هستند

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: 93 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان بصورت رایگان بر ذبح دام‌های نذری نظارت خواهند کرد.

93 اکیپ ثابت و سیار متشکل از 115 نیروی کارشناس بهداشت گوشت و 40 ناظر روحانی ذبح شرعی در ایام تاسوعا و عاشورا از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ بر سلامت دام های قربانی و معاینه لاشه‌ دام‌های نذری شهروندان بصورت رایگان نظارت خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامکپزشکی استان خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان در این خصوص اظهار کرد:  با توجه به وجود عوامل متعدد بیماری‌زای مشترک بین انسان و دام و لزوم پیشگیری و کنترل این نوع بیماری ها از قبیل تب مالت و تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو اکیپ های دامپزشکی در روزهای تاسوعا و عاشورا در سطح استان در راستای صیانت از سلامت و بهداشت عمومی شهروندان در قالب اکیپ های نظارت بهداشتی و شرعی ثابت و سیار، فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان در همین راستا با سازماندهی و تجهیز 93 اکیپ ثابت و سیار متشکل از 115 نیروی کارشناس بهداشت گوشت و 40 ناظر روحانی ذبح شرعی در ایام تاسوعا و عاشورا از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ بر سلامت دام های قربانی و معاینه لاشه‌ دام‌های نذری شهروندان بصورت رایگان نظارت خواهند داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به فعالیت تمامی کشتارگاه‌های دام استان در روز‌های تاسوعا و عاشورا، گفت: در ایام ذکر شده تمامی کشتارگاه‌ها به صورت رایگان آماده ارائه خدمات در خصوص ذبح دام، پوست‌کنی، فرآوری و سایر خدمات به شهروندان تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی هستند.

وی بر لزوم آگاهی شهروندان از خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک دام و انسان به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت تاکید کرد و افزود: شهروندان برای حفظ سلامتی خود و خانواده از ذبح دام در منازل خودداری کنند و ذبح دام خود را در کشتارگاه انجام دهند در غیر این صورت نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی از جمله پوشیدن لباس، دستکش، چکمه و ماسک هنگام ذبح دام  اقدام نمایند و گوشت دام تازه ذبح شده را قبل از مصرف، به مدت ۲۴ ساعت و جگر و سایر امعا و احشا را به مدت 48 ساعت در دمای یخچال نگهداری قرار دهند و از مصرف گوشت و جگر خام یا نیم پز جدا خودداری نمایند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 305345
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه