• 1402/01/07 - 12:57
  • تعداد بازدید : 250
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نظارت بهداشتی دامپزشکی خوزستان بر نهاده های دامی وارداتی

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان، از نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی بر 8 میلیون تن نهاده های دامی وارداتی در سال 1401 به کشور خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان: کارشناسان بهداشتی دامپزشکی استان بصورت شبانه روزی در بندر امام خمینی (ره) مستقر بوده و به طور مستمر بر امر واردات محموله‌های حوزه دامی، نظارت‌های بهداشتی و تخصصی را اعمال می‌نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، دکتر عسکری فرد با اشاره به تامین 90 درصد از نهاده های دامی کشور از طریق استان خوزستان، و تاکید بر اهمیت نظارت و پایش های بهداشتی در حوزه دام و طیور گفت: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور کشور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار است و کارشناسان دامپزشکی با حضور مستمر در بندر امام خمینی (ره)  از انبارهای نگهداری نهاده های دامی وارداتی، حمل و نقل،  توزیع و عرضه  آنها را برابر ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند.

ناصر عسکری فرد با اشاره به اینکه طبق قانون، ساماندهی و نظارت کیفی و بهداشتی بر تولید خوراک دام و طیور و صدور مجوز ترخیص نهاده های دامی وارداتی جهت مصرف در مراکز پرورش دام و طیور از وظایف مهم دامپزشکی است افزود:  در این راستا دامپزشکی استان  در جهت رسیدن به امنیت غذایی با تمام توان در حال خدمت گذاری است.

این مقام مسئول یادآور شد: این محموله‌ها تحت نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی و بعد از انجام آنالیز کیفی و انجام آزمایشات میکروبی، در سیستم زنجیره مصرف نهاده‌های خوراک دام و طیور کشور قرار می‌گیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان در پایان گفت: کارشناسان بهداشتی دامپزشکی استان بصورت شبانه روزی در بندر امام خمینی (ره) مستقر بوده و به طور مستمر بر امر واردات محموله‌های حوزه دامی، نظارت‌های بهداشتی و تخصصی را اعمال می‌نمایند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 299020
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه