• 1402/05/05 - 18:38
  • تعداد بازدید : 232
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی انجام پذیرفت:

نظارت میدانی مدیرکل دامپزشکی استان از روند نظارت های بهداشتی اکیپ های دامپزشکی خوزستان در روز تاسوعا

هدف از انجام نظارت های بهداشتی و شرعی تامین سلامت لاشه دام و نحوه ذبح اسلامی و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام در بین شهروندان می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیر کل دامپزشکی استان با حضور در هئیت های مذهبی اهواز از روند نظارت های بهداشتی و شرعی کارشناسان دامپزشکی خوزستان بازدید میدانی بعمل آورد.

 مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به انجام نظارت های بهداشتی و شرعی توسط 93 اکیپ دامپزشکی در تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح استان عنوان نمود: هدف از انجام نظارت های بهداشتی و شرعی تامین سلامت لاشه دام و نحوه ذبح اسلامی و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام در بین شهروندان می باشد.

عسکری فرد با اشاره به فعالیت تمامی کشتارگاه‌های دام استان در روز‌های تاسوعا و عاشورا، گفت: در ایام ذکر شده تمامی کشتارگاه‌ها به صورت رایگان آماده ارائه خدمات در خصوص ذبح دام، پوست‌کنی، فرآوری و سایر خدمات به شهروندان تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی هستند.

وی هچنین بر لزوم آگاهی هئیت های مذهبی و شهروندان از خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک دام و انسان از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت تاکید کرد و افزود: لازم است برای حفظ سلامتی خود به رعایت نکات بهداشت فردی هنگام ذبح دام اقدام نمایند و گوشت دام تازه ذبح شده را قبل از مصرف، به مدت ۲۴ ساعت و جگر و سایر امعا و احشا را به مدت 48 ساعت در دمای یخچال نگهداری قرار دهند و از مصرف گوشت و جگر خام یا نیم پز جدا خودداری نمایند.

شایان ذکر است 93 اکیپ دامپزشکی ثابت و سیار در سطح استان خوزستان متشکل از 115 نیروی کارشناس بهداشت گوشت و 40 ناظر روحانی ذبح شرعی در ایام تاسوعا و عاشورا بر سلامت دام های قربانی و معاینه لاشه‌ دام‌های نذری شهروندان بصورت رایگان نظارت انجام می دهند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 305456
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه