• 1402/01/30 - 11:57
  • تعداد بازدید : 452
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رشد 55 درصدی واکسیناسیون هاری سگ های صاحبدار در خوزستان

واکسیناسیون 19 هزار و 272 قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در سال ۱۴۰۱ در استان خوزستان

محمد آنتیک چی: در سال ۱۴۰۱ در استان خوزستان 19 هزار و 272 قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری به صورت رایگان واکسینه شدند که رشد 55 درصدی نسبت به سال قبل را در استان شاهد بودیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان،محمد آنتیک چی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی خوزستان، اظهار کرد: هاری بیماری ویروسی با میزان کشندگی بالا است که مخصوص گوشت‌خواران اهلی و وحشی بوده و انسان و سایر حیوانات خون‌گرم پستاندار به طور تصادفی و غالباً از طریق گزش به آن مبتلا می‌شوند.

وی افزود: به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، سگ‌های صاحب‌دار با همکاری اکیپ های دامپزشکی مورد واکسیناسیون قرار گرفته و قلاده‌گذاری می شوند.

آنتیک چی با تأکید بر اینکه حیوان مبتلا به هاری باید تحت شرایط شدید بهداشتی معدوم‌سازی شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در استان خوزستان 19 هزار و 272 قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری به صورت رایگان واکسینه شدند که رشد 55 درصدی نسبت به سال قبل را در استان شاهد بودیم.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی خوزستان از گله‌داران، دامداران و همچنین افرادی که سگ و سایر حیوانات همدم را نگهداری می‌کنند درخواست کرد، همکاری لازم را با اکیپ‌های واکسیناسیون بخش دولتی و غیردولتی انجام دهند.

آنتیک چی خاطرنشان کرد: صاحبان این حیوانات اولین کسانی هستند که در معرض خطر و ابتلا به این بیماری قرار دارند، لذا ضروریست علاوه بر واکسیناسیون سالانه نسبت به ویزیت و چکاپ دوره‌ای حیوانات خود توسط دامپزشکان اقدام نمایند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 300292
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه