• 1402/10/18 - 13:04
  • تعداد بازدید : 229
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اجرای طرح پایش و مراقبت بیماری های زنبور عسل در 120 زنبورستان استان خوزستان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای زنبور عسل دامپزشکی خوزستان، این طرح به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و مقرر است تعداد ۱۲۰ زنبورستان در ۱۴ شهرستان مورد بازدید و پایش قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، ایوب پدرام رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای زنبور عسل دامپزشکی استان در تشریح این خبر گفت: در راستای رصد و پایش بیماری های زنبور عسل در استان و با توجه به ورود تعداد قابل توجهی از زنبور داران سایر استانها به استان خوزستان به منظور زمستان گذری، اداره کل دامپزشکی خوزستان طرح پایش و رصد بیماری های زنبور عسل را در زنبورستانها به مرحله اجرا گذاشته است.

پدرام با اشاره به اینکه در این طرح که از تاریخ 1402/10/18 در سطح استان آغاز گردیده است گفت: این طرح به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و مقرر است تعداد 120 زنبورستان در 14 شهرستان مورد بازدید و پایش قرار گیرند.

وی در ادامه افزود: طرح پایش با هدف بررسی و شناسایی میزان آلودگی کندوها به انواع بیماری ها به خصوص بیماریهای انگلی زنبور عسل اجرا می شود و به منظور رهگیری وضعیت بهداشتی کلنی های زنبورعسل نمونه گیری توسط کارشناسان دامپزشکی انجام و نمونه های اخذ شده جهت بررسی به آزمایشگاه مرجع اداره کل استان ارسال می شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای زنبور عسل دامپزشکی خوزستان همچنین گفت: زنبورهای عسل اغلب از آفات و بیماری های مختلف رنج می برند که برخی از آنها جزئی هستند و حتی پس از گسترش قابل مدیریت هستند و برخی دیگر از بیماری­ها اگر مورد توجه قرار نگیرند، ویرانگر هستند و می توانند صدمات جبران ناپذیری به کلونی زنبور وارد نمایند.

ایوب پدرام در پایان به زنبورداران توصیه نمود: ضروری است که همه زنبورداران یک استراتژی کنترل آفات و بیماری­ها را با کمک گرفتن از کارشناسان مجرب این صنعت در زنبورستان خود اعمال نمایند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,رویداد ها,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 313321
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه