• 1402/08/08 - 16:32
  • تعداد بازدید : 403
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
همزمان با گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل صورت پذیرفت:

برگزای رزمایش امنیت زیستی عملیات فوری تشخیص و مهار کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در طیور روستایی با رعایت الزامات پدافند غیر عامل

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، همزمان با فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل، رزمایش زیستی عملیات فوری تشخیص و مهار کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در طیور روستایی با رعایت الزامات پدافند غیر عامل، در روستای بروایه تریچی در شهرستان اهواز برگزار گردید.

این رزمایش به منظور افزایش هماهنگی و ارتقای توان عملیاتی تیمهای واکنش سریع اداره کل دامپزشکی، نیروی انتظامی، هلال احمر، اداره کل محیط زیست و سایر اعضای ستاد مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، در صورت بروز بیماری در طیور روستایی صورت پذیرفت.

در این رزمایش تیم های واکنش سریع دامپزشکی استان ضمن اطلاع از بروز بیماری در یک واحد روستایی، با هماهنگی های صورت گرفته با ستاد فرماندهی مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، نسبت به انجام نمونه برداری اولیه اقدام و در کمترین زمان ممکن به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان جهت تعیین نوع بیماری ارسال گردید.

همزمان با آن و بدون فوت وقت، اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی و نیروی انتظامی ضمن قرنطینه کامل روستا و محل رخداد بیماری، با همکاری سایر ارگان های مرتبط اقدام به جمع آوری و دفن بهداشتی تلفات ناشی از بروز بیماری و ضدعفونی کامل کانون بیماری نمودند.

 در ادامه این رزمایش، با ورود عوامل اجرایی هلال احمر استان خوزستان، ضمن شناسایی فرد بیمار ناشی از رخداد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تحت درمان اولیه قرار گرفت و به مرکز درمانی منتقل گردید.

شایان ذکر است با توجه به اینکه استان خوزستان یکی از استان های مهم در پرورش طیور صنعتی و بومی کشور و دارای زیستگاه های متعدد پرندگان مهاجر می باشد، هموراه در معرض مخاطرات زیستی از قبیل بروز و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می باشد که این امر می تواند باعث به خطر افتادن سلامت جمعیت طیور و خسارات اقتصادی، تهدید امنیت غذایی شهروندان و از همه مهم تر خطر انتقال بیماری به جامعه انسانی گردد.    

  • گروه خبری : اخبار اصلی,رویداد ها,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 309813
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه