• 1403/01/15 - 14:14
  • تعداد بازدید : 70
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بیش از 17 میلیون نوبت سر دام در استان خوزستان در سال 1402 مورد واکسیناسیون قرار گرفتند

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان: در سال 1402 بالغ بر 17 میلیون نوبت سر دام بر علیه بیماری های واگیر دار دامی و مشترک بین انسان و حیوان واکسینه گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد: روند انجام واکسیناسیون دام سبک و سنگین در استان نسبت به برنامه اعلامی سازمان دامپزشکی کشور در انواع بیماری‌ها پیشی گرفته است و نسبت به سال قبل از آن 11 درصد افزایش پیدا کرد.

عسکری فرد گفت: ما حصل تلاش مجاهدانه صورت گرفته در دامپزشکی استان در ایمن سازی حداکثری جمعیت دامی، رخداد کانون های بیماری در سال 1402 نسبت به سال قبل از آن، کاهش 41 درصدی داشته است که باعث افزایش سلامت و میزان تولیدات دامی استان می گردد.

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان این موضوع که تمامی 17 میلیون نوبت سر دام واکسینه شده در استان بصورت رایگان در برابر بیماری ها ایمن سازی گردیدند عنوان کرد: یکی از راهکارهای دیگر پیشگیری از بروز بیماری در جمعیت دامی، پایش و مراقبت از بیماری های واگیر دار دامی می باشد که در سال 1402 رصد و پایش بیماری های واگیر دار دامی در استان رشد 37 درصدی را نسبت به سال قبل از آن داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان عنوان کرد: توصیه ما به دامدران این است که علاوه بر واکسیناسیون، اصول امنیت زیستی و کنترل ورود و خروج دام و اقدامات بهداشتی شامل ضدعفونی و قرنطینه دام ها را رعایت کنند.

شایان ذکر است هر نوبت سر واکسیناسیون به معنای انجام هر نوبت واکسیناسیون برای هر یک دام است.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 317253
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه