• 1400/01/18 - 12:46
  • تعداد بازدید : 279
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
کاهش کانون های بیماری هاری در خوزستان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: بدنبال انجام برنامه های واکسیناسیون، کانون های بیماری های خطرناک و مشترک هاری در این استان روند کاهشی داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، دکتر محمد آنتیک چی افزود: حدود 75 درصد بیماری‌های عفونی نوپدید و بازپدید که جوامع انسانی را مبتلا می‌سازد، بیماری مشترک بین انسان و حیوان است.
وی با اشاره به کاهش تعداد کانون های بیماری خطرناک هاری از 10 کانون در سال 98 به 2 کانون در سال 99 افزود: این کاهش 80 درصدی حاصل واکسیناسیون هدفمند و برنامه‌ریزی شده اداره کل دامپزشکی استان در جریان سال های اخیر بوده است که بالغ بر بیش از دوازده هزار قلاده سگ واکسینه گردید.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی در پایان با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان پیرو سیاست‌های جهانی کنترل بیماری‌ها مشترک بین انسان و حیوان از  جمله بیماری هاری می باشد.

شایان ذکر است هاری نوعی بیماری ویروسی است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه ها می‌رود و شروع به تکثیر می‌ کند و این ویروس در انسان و سایر پستانداران خونگرم قابلیت رشد و تکثیر دارد.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 272890
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه