• 1398/03/07 - 08:56
  • تعداد بازدید : 296
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شش ماه حبس جزای عامل کشتار غیر مجاز دام در اهواز

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز با اعلام این خبرگفت : در راستای کنترل و نظارت بربهداشت عمومی و مواد غذایی در سطح شهرستان،با پیگیری مستمر کارشناسان دامپزشکی فردی به علت تخلف بهداشتی و تهدید بهداشت عمومی از طریق کشتار غیر مجاز دام به تحمل حبس محکوم شد.

دکتر منصور موسوی نسب بیان کرد: محکومیت شش ماه حبس در انتظار متخلفی که بدون توجه به دستورات مکرر مقام قضایی،  با کشتار غیر مجاز دام علاوه بر شیوع و گسترش بیماری های عفونی و واگیر دار بین انسان و دام از جمله بیماری کشنده و مهلک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ،باعث رعب و وحشت به سبب این اقدام  در ملاعام و انظار عمومی در منطقه عامری اهواز  می شد.

دکتر موسوی نسب افزود: با پیگیری های پرسنل بهداشت و واحد حقوقی اداره دامپزشکی ، این حکم به دلیل به خطر افتادن سلامت جامعه با کشتار دام در خارج از کشتارگاه توسط مقام قضایی صادر گردید.

وی اظهار داشت: این اداره در راستای برخورد با موارد کشتار غیر مجاز و در راستای ارتقای وضعیت بهداشتی مراکز عرضه فرآورده های خام دامی نسبت به بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و پیگیری پرونده شکایات در این زمینه اقدام می نماید.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز در پایان به مردم توصیه کرد: گوشت مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز خریداری و حتما به مهر دامپزشکی و تاریخ تولید توجه نمایند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی
  • کد خبر : 132924
کلمات کلیدی
لینک کوتاه