• 1402/08/10 - 12:10
  • تعداد بازدید : 195
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
باز آموزی قصابان و ذابحین کشتارگاه دام شهرستان لالی با نحوه صحیح ذبح شرعی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دامپزشکی خوزستان از برگزاری دوره باز آموزی نحوه ذبح شرعی ویژه ذابحین و قصابان در کشتارگاه دام لالی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، حجت الاسلام خمیس بداوی  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی خوزستان در این خصوص اظهار کرد: دوره بازآموزی یک روزه ویژه ذابحین و قصابان شاغل در کشتارگاه دام شهرستان لالی با هدف تولید غذای حلال برگزار گردید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان خوزستان در خصوص اهمیت نظارت ذبح شرعی افزود: موضوع ذبح شرعی که بحث حلال بودن را دنبال می‌کند از این منظر مورد اهمیت است، که در شرایط ذبح شرعی باید حداکثر میزان خون از بدن دام و طیور خارج شود که این امر نیز با معیارهای بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور پروسه کشتار است، تطابق دارد.

بداوی با اشاره به این موضوع که نظارت شرعی بر ذبح دام و طیور در کشتارگاه‌ها را از مأموریت اساسی و کاربردی دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی خوزستان برشمرد عنوان کرد: ذبح شرعی نقش مستقیمی در زندگی همه مردم دارد؛ تا جایی که اگر خوردن لقمه حرامی ترک شود، ارزش آن از نگاه ائمه معصومین از خواندن ۲ هزار رکعت نماز بالاتر است.

وی در ادامه گفت: برگزاری اینچنین دوره های آموزشی با هدف تایید بر حلیت کشتار دام و طیور انجام می گردد تا ذابحین شرایط ذبح اسلامی را در حین کشتار رعایت نمایند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار شهرستان لالی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 309929
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه