• 1402/05/09 - 13:38
  • تعداد بازدید : 232
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نظارت کارشناسان دامپزشکی خوزستان بر ذبح بیش از 4 هزار رأس دام در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان بیش از 4 هزار دام قربانی تحت نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ذبح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، ناصر عسکری فرد با اشاره به اینکه اکیپ های عملیاتی ثابت و سیار این اداره کل به صورت رایگان نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام های قربانی را در روزهای تاسوا و عاشورا انجام دادند، اعلام کرد: این اداره کل با تشکیل 93 اکیپ نظارتی ثابت و سیار متشکل از 115 کارشناس بهداشتی دامپزشکی به همراه 40 نفر روحانی ناظر شرعی اقدام به انجام بازرسی و نظارت بر فرایند کشتار دامهای قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا نمود.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان با اعلام اینکه  بالغ بر 4300 مورد بازدید از دام و لاشه آنها در این ایام انجام پذیرفت عنوان کرد: با انجام این نظارت‌ها، مقدار 430 کیلوگرم موارد غیر قابل مصرف لاشه دام‌ها جداسازی، ضبط و از چرخه انسانی حذف گردید.

عسکری فرد با اشاره به فعالیت تمامی کشتارگاه‌های دام استان در روز‌های تاسوعا و عاشورا، گفت: در ایام ذکر شده تمامی کشتارگاه‌ها به صورت رایگان نسبت به ارائه خدمات در خصوص ذبح دام، پوست‌کنی، فرآوری و سایر خدمات به شهروندان تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی را اقدام کردند.

وی در پایان هدف از انجام نظارت های بهداشتی و شرعی در مناسبت های مذهبی را تامین سلامت لاشه دام و نحوه ذبح اسلامی و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام در بین شهروندان عنوان نمود و نظارت های دامپزشکی را ضامن سلامت مردم در حوزه بهداشت فرآورده های خام دامی مصرفی و تامین بهداشت عمومی دانست.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 305621
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه