• 1402/08/15 - 12:30
  • تعداد بازدید : 161
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزاری جلسه وبیناری ممنوعیت عرضه آبزیان حرام گوشت در استان خوزستان

وبینار پیشگیری و کنترل با عرضه آبزیان حرام گوشت در سطح استان در اداره کل دامپزشکی خوزستان برگزار گردید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی ضمن اشاره به لزوم آموزش و فرهنگ سازی غذای حلال و آثار مخرب غذای حرام، خواستار اقدام موثر و مستمر جهت پیشگیری از صید و عرضه ی آبزیان در سطح صنوف استان گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، جلسه وبیناری برخورد قانونی با عرضه کنندگان آبزیان حرام گوشت در سطح استان خوزستان با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی و روسای ادارت شهرستانی برگزار گردید.

در این جلسه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی ضمن اشاره به لزوم آموزش و فرهنگ سازی غذای حلال و آثار مخرب غذای حرام، خواستار اقدام موثر و مستمر جهت پیشگیری از صید و عرضه ی آبزیان در سطح صنوف استان گردید.

حجت الاسلام و المسلمین بداوی با اشاره به واگذاری نظارت بر عرضه آبزیان حرام گوشت از شیلات به دامپزشکی در طی چند ماه اخیر اظهار کرد:  آبزیان حرام گوشت شامل انواع مار ماهی(رودخانه ای و دریایی)، انواع گربه ماهی رودخانه ای و دریایی، انواع کوسه ماهی، ماهی یال اسبی (اسبک)، سفره ماهی، صدف دریایی، حلزون دریایی، ماهی مرکب، عروس دریایی، انواع خرچنگ و لابستر، پستانداران دریایی ( نهنگ و دلفین) و کلیه دوزیستان ( تمساح، لاک پشت و قورباغه) می باشد.

وی با اشاره به لزوم آگاهی بخشی و آموزش به صیادان و تمامی عوامل دخیل در صید و عرضه ی آبزیان در هنگام صید و هم چنین عرضه کنندگان آبزیان در سطح استان خواستار اجرای فرهنگ سازی غذای حلال دریایی گردید.

بداوی هم چنین گفت:  روسای ادرات شهرستان با هماهنگی بین بخشی با قوه قضاییه، ائمه جمعه، شهرداری و نیروی انتظامی نسبت به صنوفی که عرضه آبزیان حرام گوشت را انجام می دهند برابر مقررات اقدام نمایند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 310155
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه