• 1401/04/29 - 11:12
  • تعداد بازدید : 364
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اجرای فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی

اجرای فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی سال 1401 در خوزستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، دکتر محمد آنتیک چی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامپزشکی خوزستان در این خصوص گفت: یکی از وظایف مهم دامپزشکی حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور است، تب برفکی یکی از عفونی ترین، مهم ترین و در عین حال واگیردارترین بیماری در حوزه دام است و راههای پیشگیری این بیماری استفاده از واکسن است.

آنتیک چی با بیان اینکه در این فاز 4 میلیون و سیصد راس دام سبک و بالغ بر بیش از سیصد و هشتاد هزار راس دام سنگین تحت پوشش واکسیناسیون قرار میگیرند افزود: این فاز در طی دو ماه از اول مرداد ماه سالجاری آغاز و تا پایان شهریور ماه خاتمه می یابد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی استان با اشاره به اینکه  تزریق واکسن رایگان است، گفت: در  این فاز از توان بخش دولتی و خصوصی با تمام ظرفیت استفاده می گردد.

آنتیک چی اضافه کرد: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی و به‌شدت واگیردار است که سریع منتشر می‌شود و به دلیل شیوع گسترده تب برفکی، واکسیناسیون دام‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند برای کنترل و پیشگیری از این بیماری مؤثر باشد، بنابراین باید مقررات و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای نیز رعایت شود و دامداران از خریدوفروش دام بدون مجوز خودداری کنند.

محمد آنتیک چی  درپایان  علائم بیماری تب برفکی را زخم دردهان، زبان، پستان و سم حیوان عنوان کرد و از دامدارن عزیز درخواست نمود: اگر موردی  از علائم بیماری تب برفکی را در دام خود مشاهده کردند سریعا به ادارات دامپزشکی در سطح استان مراجعه نمایند.

 

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اطلاعیه,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 288475
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه