• 1401/01/12 - 15:33
  • تعداد بازدید : 674
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اطلاعیه دامپزشکی خوزستان نسبت به عدم تهیه فرآورده‌ خام دامی غیربهداشتی در روز طبیعت

دامپزشکی تنها استفاده از گوشت و مرغ دارای تأییدیه بهداشتی را به مردم تاکید می‌کند.

ضمن عرض تبریک و فرا رسیدن روز طبیعت، بدینوسیله به اطلاع می رساند که به منظور حفظ و حراست از سلامت مصرف کنندگان محترم انواع  فرآورده های خام دامی و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه ، از هم استانی های عزیز در خواست میگردد که در تهیه فرآوردهای خام دامی نکات ذیل را مورد توجه قرار دهند:

قصابی ها صرفا مجاز به تهیه گوشت چرخ کرده، با انتخاب مشتری و در حضور مشتری می باشند، لذا از خرید هرگونه گوشت چرخ کرده آماده شده از قبل در قصابی ها جدا خودداری نمایید.

از خرید هر گونه فرآورده خام دامی فاقد بر چسب مورد تائید اداره کل دامپزشکی استان خوستان  جدا پرهیز شود.

ذبح دام و طیور خارج از کشتارگاهها ممنوع بوده و تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت مردم می باشد.

برای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی، از خرید تخم مرغ فاقد هویت، بدون تاریخ تولید و انقضا یکماهه و عرضه شده در خارج از یخچال فروشگاه، خودداری گردد.

وجود پروتئین خام دامی بهداشتی در استان حاصل نظارت مستمر و طاقت فرسای پرسنل خدوم دامپزشکی استان بر مراحل تولید تا عرضه این محصول برای کنترل و پیشگیری از بیماریهای مشترک انسان و حیوان از جمله تب مالت، را تضمین میکند لذا عرضه فرآورده های خام دامی بدون هویت و خارج از زنجیره سرد ( یخچال یا فریزر ) ممنوع می باشد.

در هنگام خرید فرآورده های خام دامی نظیر گوشت، تخم مرغ و .... به آرم سازمان دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضا روی بر چسب محصول دقت نمایید.

از مراکز مجاز و بهداشتی که محصولات پروتئینی با منشا دامی تازه را در یخچال و محصولات منجمد را در فریزر نگهداری می کنند، خرید نمایید.

هم استان های عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده های خام دامی، مراتب را جهت رسیدگی به سامانه تلفنی ۱۵۱۲ یا سر شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۲۰۰۱۵۱۲ دامپزشکی استان خوزستان اطلاع رسانی نمایند.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اطلاعیه,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 283510
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه