• 1402/09/07 - 18:49
  • تعداد بازدید : 307
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری رزمایش محرومیت زدایی و ارائه خدمات جهادی دامپزشکی در مناطق محروم و صعب العبور استان خوزستان به مناسبت هفته بسیج

ناصر عسکری فرد مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان عشایر عزیز، مظهر جهاد اقتصادی و جهاد تولید هستند و ما باید خدمتگزار آنها باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، آیین افتتاحیه رزمایش محرومیت زدایی و ارائه خدمات جهادی دامپزشکی در مناطق محروم و صعب العبور استان خوزستان به مناسبت هفته بسیج با حضور جانشین فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر (عج)، معاونین امور عمرانی و امور اقتصادی استانداری، تعدادی از مدیران کل دستگا های اجرایی استان و فرمانداران شهرستان های هدف، در محل اداره کل دامپزشکی استان خوزستان برگزار گردید.

ناصر عسکری فرد مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به اینکه عشایر عزیز، مظهر جهاد اقتصادی و جهاد تولید هستند و ما باید خدمتگزار آنها باشیم، گفت: این رزمایش، خدمتی بی منت از سوی دامپزشکی استان برای عشایر مناطق محروم و سخت گذر خوزستان و با مشارکت سایر ارگان های اجرایی استان است.

عسکری فرد همچنین بیان نمود: این رزمایش دارای اهداف 5 گانه می باشد که عبارتند از: 1- تلاش جهادی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ایجاد امنیت غذایی جامعه 2- کمک به رشد تولید، رونق اقتصادی، حفظ اشتغال و بهبود معیشت عشایر عزیز 3- حفظ سرمایه دامی عشایر در برابر بروز بیماری ها و تلفات 4- رساندن خدمات ضروری دامپزشکی به نقاط دور دست و محروم سطح استان  5- پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام و افزایش بهداشت عمومی. 

وی در ادامه گفت: این رزمایش در شهرستانهای دزفول منطقه احمدفداله با 29 روستا، شهرستان ایذه بخش سوسن شرقی با 25 روستا، شهرستان مسجدسلیمان با 4 روستا، شهرستان اندیمشک با 21 روستا و شهرستان شادگان دهستان حسینی با 26 روستا و مجموع 105 روستا اجرا میگردد.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به واکسیناسیون بالغ بر 300 هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستانهای هدف عنوان کرد: در این رزمایش 800 هزار خدمت در قالب 10 نوع عملیات دامپزشکی توسط اکیپ های دامپزشکی ارائه میگردد.

وی در ادامه افزود: در این رزمایش 45 اکیپ جهادی دامپزشکی به تعداد 160نفر بمدت 4 شبانه روز در شهرستان های مسجد سلیمان، اندیمشک، ایذه، شادگان و در شهرستات دزفول در منطقه احمد فداله نسبت به انجام عملیات رایگان دامپزشکی شامل چندین نوع واکسیناسیون، سم پاشی، ویزیت، درمان، آموزش و ... اقدام می نمایند.

در ادامه معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: امیدواریم با برگزاری این رزمایش اتفاقات خوبی در مناطق عشایری استان رقم بخورد و در کنار این رزمایش بحث توانمد سازی جوامع هدف با انجام آموزش های لازم صورت گیرد که این امر باعث میگردد در حوزه پیشگیری از بروز بیماریهای واگیر دار دامی عشایر بعنوان همکاران شما در مناطق صعب العبور استان انجام و ظیفه نمایند.

هم چنین معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با تشکر و قدردانی از تجلی فرهنگ جهادی و بسیجی برای خدمت به قشر محروم عشایر گفت: مهم ترین بستر مورد نیاز این عزیران بحث پیشگیری و درمان در جمعیت دامی است که برگزاری این رزمایش باعث جلوگیری از بروز تلفات در دام سبک و سنگین در جمعیت دامی می گردد و این امر منجر به افزایش بهره وری و تولید در جمعیت دامی استان می شود که می تواند تاثیر مهمی در زمینه تکمیل زنجیره تولید و تامین گوشت قرمز استان بگذارد.

ایشان نیز بر ضرورت آموزش و توانمند سازی دامداران برای پیشگیری از بیماری های دامی تاکید نمودند.

در پایان سردار باقری جانشین فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان گفت: هدف از برگزاری این رزمایش خدمت بی منت است که این امر یکی از ویژگی های بارز بسیج و بسیجی می باشد که با تلاش دستگاه های امر حاضر در این رزمایش بتوانیم خدمتی به عشایری که به گفته رهبر کبیر انقلاب جزو ذخایر انقلاب هستند انجام دهیم چرا که این عزیزان در همه صحنه های 43 سال انقلاب خود را به نظام جمهوری اسلامی ثابت نموده اند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,رویداد ها,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 311320
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه