• 1400/09/01 - 12:23
  • تعداد بازدید : 667
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

همزمان با آغاز هفته بسیج صورت پذیرفت:

برگزاری رزمایش جهش تولید در عرصه های کشاورزی و دامی در سطح استان خوزستان با حضور مدیر کل دامپزشکی استان و سردار جانشین فرماندهی سپاه حضرت ولی عصر ( عج )

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان این رزمایش با حضور جانشین محترم فرماندهی سپاه حضرت ولی عصر ( عج )  سردار نعمت الله باقری، دکتر مصطفی کنار کوهی مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان  و سایر همراهان و مدعوین از سازمان بسیج مهندسی  کشاورزی و دامپروری فرماندهان نواحی مقاومت بسیج و روسای ادارات دامپزشکی شهرستانها بصورت همزمان و ویدیو کنفرانس در  سراسر استان خوزستان برگزار گردید.

در این رزمایش دکتر مصطفی کنار کوهی مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان ضمن تبریک و گرامیداشت هفته مبارک بسیج به تمامی بسیجیان سراسر کشور که با حماسه سازی های خود در دفاع مقدس و بعد از آن که مردانه در کنار مردم کشور ایستاده اند تا باری از دوش مردم بردارند گفت: اداره کل دامپزشکی استان خوزستان و مجموعه های سپاه حضرت ولی عصر ( عج ) استان با همکاری بین بخشی بسیج توانسته است کارهای بزرگی در سطح استان انجام دهند که نمونه بارز آن عملیات کنترلی و پیشگیری از بیماری نیوکاسل طیور بومی در سطح استان است.

کنار کوهی ادامه داد زمانیکه سلامت دام را با بحث های بهداشتی و بیماریهای مشترک پیوند بزنیم به این  نتیجه ایی می رسیم که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی در امنیت غذایی و بهداشت عمومی برخوردار است. که بر همین اساس علیرغم کمبودهایی که وجود دارد شاغلین  این اداره کل بدون هیچ گونه چشم داشتی در حال خدمت رسانی به جامعه هدف هستند و سعی ما بر این است که علم را به اجرا بگذاریم و با پای کار آمدن بسیج در این زمینه یکی از اهداف اصلی که حفظ سرمایه دامی و انتقال این سرمایه عظیم کشور به نسل های اینده است را انجام دهیم.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به تنش آبی که در تابستان سالجاری در استان رخ داد و وقوع زلزله در شهرستان اندیکا افزود: با توجه به تمهیدات صورت گرفته از طرف اداره کل دامپزشکی استان و پشتیبانی سپاه و بسیج توانسته ایم  با کمترین خسارت ممکن و با حفظ و حمایت از سرمایه های دامی این بحران ها را پشت سر بگذاریم.

در ادامه این رزمایش سردار نعمت الله باقری جانشین محترم فرماندهی سپاه حضرت ولی ( عج ) عصر با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج در تمام عرصه هایی که کشور به آن نیاز دارد با روحیه جهادی و بدون منت آماده خدمت رسانی به همه مردم بخصوص کشاورزان و دامپرواران عزیز است .

سردار باقری افزود: به گفته رهبر کبیر انقلاب بسیج شجره طیبه است و این شجره طیبه نه به قشر خاصی بر میگردد و نه به زمان خاص بلکه ارائه خدمات به تمامی اقشار جامعه را در راهبرد خود دارد.

سردار جانشین فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر ( عج ) : با بیان اینکه کشاورزی و دامپروی باعث رونق استان است و نگاه ویژه ایی به آن باید بشود افزود: بایستی موانع در این حوزه ها از بین برود و در ادامه یه سمتی برویم که بتوانیم  یک الگوی واحد در این صنعت را فراهم نماییم.

 سردار باقری در پایان با بیان اینکه در این رزمایش بیش از 100 نفر نیروی بسیجی متخصص در زمینه دامپزشکی با همکاری کارکنان ادارات دامپزشکی در سراسر استان آمادگی ارائه خدمات رایگان به دامداران عزیز می باشند تصریح کرد: از مهم ترین اهداف این رزمایش آموزش و ترویج رایگان، واکسیناسیون و ارائه خدمات به دامداران می باشد بطوریکه در طی سال گذشته بیش از 340 هزار راس دام سبک و سنگین و بالغ بر 250 هزار قطعه  طیور بومی با همکاری دامپزشکی استان بر علیه بیماریهای واگیر دار دامی واکسینه گردید.

 

  • گروه خبری : اخبار اصلی,انتصابات,بسیج,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 279183
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه