• 1400/04/09 - 12:12
  • تعداد بازدید : 393
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
کشتارگاه‌های دام و طیور خوزستان زیر چتر ناظران سلامت دامپزشکی

اجرای فاز اول طرح پایش کشتارگاههای دام و طیور استان در واحدهای تولیدی استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، دکتر عبدالله محمد حسنی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: حفظ سلامت گوشت قرمز و مرغ از تولید تا مصرف بسیار حائز اهمیت بوده و کشتارگاههای دام و طیور نقش برجسته ای را در تولید محصول سالم و حفظ سلامت مصرف کنندگان ایفا می کنند که بدیهی ست با رعایت اصول بهداشتی در کشتارگاههای دام و طیور استان منجر به تولید محصول سالم و باکیفیت خواهد گردید.

عبدالله محمد حسنی، هدف از اجرای این طرح را شناسائی فاکتورهای خطر و نقاط بحرانی جهت بهبود و ارتقا محصول تولیدی در سطح واحدهای تولیدی استان عنوان کرد.

محمد حسنی در ادامه بیان داشت:  این طرح در کشتارگاههای دام  و طیور استان مطابق با برنامه زمانبندی شده اداره کل دامپزشکی استان و بصورت هدفمند اجرا می کردد که در فاز اول تعداد 174 نمونه اخذ می گردد که از این تعداد 58 نمونه از محصولات تولیدی و 116 نمونه از سطوح کار و دست کارگران می باشد.

وی  بیان کرد: در این طرح شاخص های بهداشتی توتال کانت و توتال ایکولای در محصولات تولیدی، سطوح دست کارگران، سطوح کار و تجهیرات واحدهای مذکور مورد ارزیابی قرار می گیرد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان در انتها با بیان اینکه با توجه به مخاطرات استفاده از گوشت دام و همچنین زنده فروشی طیور، که بصورت غیر مجاز و غیر بهداشتی در سطح معابر شهری و بین جاده ای کشتار و عرضه می شوند از شهروندان عزیز درخواست نمود: جهت حفظ سلامت جامعه و خانواده خود از محصولات تولید شده در کشتارگاههای دام و طیور استان که تحت نظارت ناظرین و بازرسین بهداشتی و شرعی صورت می پذیرد استفاده نمایند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,انتصابات,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 275185
کلمات کلیدی
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه