• 1401/08/10 - 09:43
  • تعداد بازدید : 364
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بمناسبت هفته پدافند غیر عامل صورت پذیرفت

برگزاری رزمایش پدافند زیستی در استان خوزستان با محوریت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، رزمایش پدافند زیستی در استان خوزستان با محوریت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) در  شهرستان اهواز با استفاده از اکیپ های عملیاتی دامپزشکی ، برگزار گردید.

دکتر عبدالله محمد حسنی مسئول پدافند غیر عامل دامپزشکی استان خوزستان در خصوص این رزمایش اظهار کرد: این رزمایش با بهره گیری از  4 اکیپ عملیاتی  بررسی و مبارزه با از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان در روستای الباجی  شهرستان اهواز به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در این مانور اقدامات بهداشتی و قرنطینه ایی لازم جهت پیشگیری وکنترل بیماری از قبیل انجام  اقدامات بهداشتی برای افراد مبتلا و مشکوک به بیماری،  کنترل تردد و برقراری قرنطینه ایی ، سمپاشی منطقه آلوده و سایر مناطق پرخطر صورت پذیرفت.

محمد حسنی با اشاره به نقش آموزش در پیشگیری از وقوع بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان اظهار داشت: برای افزایش سطح آگاهی و ارتقای سطح آگاهی روستاییان در این مانور یک روزه یک دوره آموزشی آشنایی با تب کریمه کنگو نیز برگرار گردید.

مسئول پدافند غیر عامل دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF)یک بیماری ویروسی حاد، تب دار و خونریزی دهنده در انسان می باشدکه درفصول گرم سال همزمان با فصل فعالیت مخزن بیماری(کنه ها)بیشترمی شود این بیماری درکشورهای همسایه ایران نظیرافغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه بروز قابل توجهی دارد و بیماری فوق جزءخطرناکترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام است ودر دام فاقد علائم بالینی بوده و درصورت عدم تشخیص بموقع در انسان مبتلا می تواند موجب مرگ میر بالا شود.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,انتصابات,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 291901
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه