• 1401/05/01 - 09:42
  • تعداد بازدید : 328
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تشکیل کاروان ترویجی گروه های تخصصی بهره وری میگو در آبادان

ششمین کاروان ترویجی ارتقا کشاورزی با حضور گروه های تخصصی در آبادان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان با هدف ارتقا بهره برداران و کارشناسان فعال در صنعت آبزی پروری ششمین کاروان ترویجی ارتقای کشاورزی با حضور گروه های تخصصی پرورش میگو  با محوریت آشنایی با بیماری لکه سفید در مزارع پرورش در شهرستان آبادان برگزار گردید.

در این کارگاه ترویجی که با حضور پرورش دهندگان میگو در استان برگزار گردید، مهندس روحانی زاده کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی خوزستان با بیان اهمیت بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو  بیان نمود: بیماری لکه سفیدیک بیماری ویروسی مهم در مراکز تکثیر و پرورش میگو است که این ویروس به راحتی می‌تواند بوسیله انواع سخت پوستان دیگر، حتی از طریق زئوپلانکتون‌ها و پرندگان منتقل شود.

روحانی زاده در ادامه گفت: علائم بیماری لکه سفید ابتدا در سر و سپس در تمام بدن میگو ظاهر می شود که موجب کم اشتها شدن میگو، قرمز شدن اندام ها و تلفات شدید در عرض یک هفته رخ می دهد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه پیشگیری نسبت به درمان بیماری بیان داشت: این کارگاه آموزشی بیشتر پیرامون بیماری لکه سفید و همچنین روش های پیشگیری و مدیریت آن پس از بروز بیماری در مزرعه به منظور کاهش خسارت بوده است.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,انتصابات,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 288546
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه