• 1401/05/27 - 11:39
  • تعداد بازدید : 575
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دومین کمیته استانی بهبود کیفیت بهداشتی شیر خام استان برگزار شد

دومین جلسه کمیته استانی بهبود کیفیت بهداشتی شیر خام در استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، این نشست با هدف بررسی وضعیت کیفیت بهداشتی شیر خام در استان، تدوین راهکارهای اجرایی ارتقای کیفیت بهداشتی شیر خام، تعین معیارهای بهداشتی شیر خام با توجه به مطالعات انجام شده و راهکارهای اجرایی جهت جلوگیری از ورود شیرهای با کیفیت نامطلوب بهداشتی به چرخه مصرف  در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد.

بکارگیری بازرسین بهداشتی شیر - آموزش و کنترل دامداری های سنتی و مراکز جمع آوری شیر، شناسنامه دار کردن شیر خام جهت ردیابی آن، تشدید نظارت بهداشتی بر شیر تولیدی در دامداری های سنتی و صنعتی و مراکز جمع آوری شیر و سکوی دریافت شیر خام کارخانجات فرآورده های لبنی و تکمیل و ارتقا سیستم زنجیره سرد جهت حمل شیر خام از دامداری ها به مراکز جمع آوری و کارخانجات فرآورده های لبنی از دیگر اهداف برگزاری این جلسه بود.

 

معاون سلامت دامپزشکی استان ضمن اشاره به ارزش فوق العاده این ماده غذایی، تلاش در جهت افزایش بهبود کیفی شیر را لازمه همکاری بین بخشی دستگاه‌های  اجرایی مرتبط برشمرد.

 رضا اسدی گفت: اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در راستای وظایف حاکمیتی خود تلاش بسیاری در جهت بهبود و سلامت شیر خام برداشته است و در این راستا تلاش خواهد کرد در تحقق شعار نظارت بهداشتی از مزرعه تا سفره و همچنین تامین امنیت غذایی بهداشتی و پایدار با همکاری دستگاه های اجرایی گام های موثرتری بردارد.

شایان ذکر است این کمیته به دعوت اداره کل دامپزشکی استان خوزستان بعنوان دبیر کمیته و به ریاست مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و حضور سازمان جهادکشاورزی استان ، معاونت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور،  اتحادیه دامداران و نمایندگان کارخانجات لبنی و شورای نظام دامپزشکی  در خصوص مباحث مختلفی از جمله آموزش و ترویج ، نظارت بر حمل و نقل بهداشتی شیر، ساماندهی خودروهای حمل و نقل، انجام آزمایشات، برخورد قانونی با متخلفین و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  • گروه خبری : انتصابات,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 289423
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه