• 1401/03/11 - 11:45
  • تعداد بازدید : 321
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بمناسبت اول ژوئن و روز جهانی شیر

پیام دکتر مصطفی کنار کوهی مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان به مناسبت اولین روز ماه ژوئن، روز جهانی شیر

نیاز انسان به غذا یکی از مهم ترین احتیاجات ذاتی است که عامل بقا و طول عمر محسوب می شود.

تغذیه صحیح و درست نه تنها پدیده رشد را فراهم کرده و به تندرستی و طول عمر کمک می کند بلکه با تاثیر روی اعصاب و روان سبب رشد فکری و روانی نیز می شود. در میان علوم مرتبط با تغذیه انسان، شیر و فرآورده های آن به عنوان ماده ای حیاتی و ارزشمند از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

شیر به عنوان  ماده اصلی بسیاری از اقلام سفره احاد جامعه نقش بسزایی در جهت دهی سلامت مردم بر عهده دارد بطوریکه کامل ترین غذای شناخته شده حاوی چنان تنوعی از مواد مغذی است که می تواند تمامی وظایف غذا را در بدن انجام دهد.
از این رو سازمان دامپزشکی کشور و البطع آن اداره کل دامپزشکی استان خوزستان نظارت بر کیفیت شیر خام را بعنوان یکی از مهم ترین ماموریت های خود دانسته   و تمامی تلاش و تحقیقات گسترده و مستمر بر روی شیر در حال انجام است تا به بهترین نحو ممکن مصرف این ماده حیاتی در سبد خانوارها قرار گیرد و این افزایش مصرف، خود موجبات ارتقاء سطح سلامتی جامعه و عامل تحرک صنعت شیر می شود.

 روز جهانی شیر یادآور این امر مهم است که بین سرانه مصرف شیر و کاهش سن از کارافتادگی ارتباط مستقیمی وجود دارد.

یکی از مهمترین اهداف و چشم اندازهای برنامه‌های مبارزه و کنترل بیماریهای نشخوارکنندگان بزرگ و کوچک در راستای تامین و تداوم تولید شیر سالم در جامعه است که هر ساله با درس گرفتن از تجربه‌های داخلی و بین المللی و استفاده از استانداردهای موجود این برنامه‌ها تدوین و در راستای اجرایی شدن ابلاغ می‌شود. شیر یک منبع مهم پروتئین و مواد مغذی برای 6 میلیارد انسان در کره خاکی مان زمین است. بیایید همه باهم و در راستای تامین و تداوم تولید شیر سالم و بهداشتی یاور و یاری رسان جامعه دامپزشکی کشور باشیم.

پس بیایید همه با هم این روز را ارج نهاده و از جامعه دامپزشکی کشور و دامداران زحمتکش و تمام افراد دخیل در این روند تامین شیر و فرآورده های لبنی سالم و بهداشتی قدردانی کنیم.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,انتصابات,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 286747
حسین شانه سازان

حسین شانه سازان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه